Сценарії заходів з англійської мови


Сценарій
позакласного заходу
                          з англійської мови 







Учитель англійської мови ІІ категорії
Мукомел Людмила Василівна


Метою проведення свята англійської мови «Englishparty» є удосконалення знань, вмінь та навичок отриманих на уроках англійської мови, розширення світогляду та ерудиції учнів; розвиток їх творчих здібностей, самостійності, естетичних смаків; виховання любові й шанування людей свого рідного краю і країни, мова якої вивчається, а також формування вміння концентрувати увагу, логічно викладати думки, заохочувати учнів до роботи над собою; виховувати інтерес до вивчення англійської мови.
Обладнання: гарно  прикрашений  актовий  зал,  виставка  творчих  робіт  учнів  та  найкращих учнівських зошитів  «Thebestwriter»,виставка портретів англійських  та американських  письменників.


Ведучий 1: Hello, dearfriends!!!
Ведучий 2: Добрий вечір, шановні присутні! Ми раді вітати вас на
                  грандіозному концерті.
Ведучий 1: Сьогодні на вас чекає сплеск позитивних емоцій…
Ведучий 2 : …буревій популярних пісень…
Ведучий 1: … та відкриття потужних талантів!
Ведучий 2: Саме сьогодні ми станемо свідками видовищного шоу!
Ведучий 1: Зараз на цю сцену вийдуть молоді та яскраві таланти.
Ведучий 2: Ваша підтримка підбадьорить учасників і додасть їм впевненості. Не будьте пасивні чи байдужі, від вас залежить успіх наших талановитих учасників.
Ведучий 1: До того ж не забувайте, що наш концерт особливий!!! Адже він присвячений тижню іноземної мови!
Ведучий 2: І саме на цьому шоу ви зрозумієте наскільки всім нам зрозуміла і знайома чарівна ENGLISH мова! Тож не завадить трохи інформації
.

Інформаційний блок
Ведучий 1: ENGLISH, asaninternationallanguage, – одна з найпоширеніших мов світу, якою розмовляє близько пів більйона людей, причому половина з них вважають її MOTHERtongue – рідною мовою. Важко сказати яка кількість людей її вивчає зараз.
Ведучий 2: 80% ділового спілкування відбувається англійською мовою.
Ведучий 1: 90% інформації в Інтернеті викладено inEnglish.
Ведучий 2: English is a national language of United Kingdom, the USA, Canada, Australia and New Zealand.Itisanofficiallanguagein 44 countries.
Ведучий 1Давайте подивимося  презентацію  та  дізнаємося  багато  нової інформації  про   Englishspeakingcountries. 
(учні розповідають про англо – мовні країн озвучуючи  презентацію.)
Ведучий 2:Дякуємо вам                          . 
Ведучий 1: Половина світової наукової літератури написана англійською мовою.
Ведучий 2: Itisalanguageofagreatliterature.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ведучий 1: Так, англійська мова – це мова таких грандіозних письменників, поетів та драматургів як Вільям Шекспір, Джордж Гордон Байрон, Чарльз Діккенс, Бернард Шоу,  Джек Лондон, О. Генрі…
Ведучий 2: … які зробили величезний внесок у скарбницю світової літератури.
Ведучий 1: Тож помилково вважати English лише сухою мовою ділового спілкування та технічного обслуговування.
Ведучий 2: Оцініть ліричність, гармонійність та ніжність англійської мови у  віршах,  які виконають  учні  нашої  школи.
Вірші

Ведучий 1: Найважливішу роль у поширенні Englishlanguage відіграла музика. Вже декілька поколінь у всьому світі вивчає англійську за текстами пісень мегапопулярного британського гурту минулого століття Beatles. Найбільш романтичною серед їхніх пісень є пісня Пола Макартні “Yesterday”, яка й досі не сходить з рейтингів хіт-парадів. Зустрічайте Неклюдову Діану, ученицю 8 класу з піснею “Yesterday”. Youarewelcome, Діана!!  ( Звучить пісня “Yesterday”)
Yesterday, all my troubles seemed so far away
Now it look as though they're here to stay
Oh, I believe in yesterday
Suddenly, I'm not half the man I used to be
There's a shadow hanging over me
Oh, yesterday came suddenly

[Chorus:]
Why she had to go I don't know, she wouldn't say
I said something wrong, now I long for yesterday

Yesterday, love was such an easy game to play
Now I need a place to hide away
Oh, I believe in yesterday
Ведучий 1:Не переймайтеся якщо зрозумієте не всі слова, оскільки емоції, хвилювання, відчуття, якими діляться учасники  свята, будуть зрозумілі кожному.
Ведучий 1: Осінніми вечорами, коли плачуть небеса і зорі падають на похилені трави, далекими стежками серед незвіданих всесвітів блукає кохання. Мов та пісня, неосяжна і незбагнена, блукає воно.
Ведучий 2: І як його знайти, як його покликати серед цих невідомих шляхів? Бо так і полине від тебе, не торкнеться твого серця, заблукавши десь там у далеких степах, не залишивши навіть споминів, лише гіркі сподівання.
Ведучий 1: Про найпрекрасніше і найглибше з людських почуттів розкажуть чарівні, ніжні, романтичні  дівчата. Вони можуть донести зміст пісні до кожного серця. Унікальні, талановиті дівчата, що не припиняють  дивувати нас своїм співом.
Ведучий 2: Зустрічайте бурхливими оваціями учениць   із 8 класу із композицією Стіві Вандера “IjustcalltosayIloveyou”.
(Звучить пісня “IjustcalltosayIloveyou”)
No New Years Day to celebrate,
No chocolate covered candy hearts
to give away,
No first of spring, no song to sing,
In fact, here's just another ordinary day.

No April rain,
no flowers' bloom,
No wedding Saturday within the month of June.
But what it is is something true
Made up of these three words that I must say to you.
Chorus:
I just called to say
I love you;
I just called to say how much
I care;
I just called to say
I love you,
And I mean it from the bottom of my heart.

No summer's high, no warm July,
No harvest moon to light
one tender August night,
No autumn breeze, no falling leaves,
Not even time for birds to fly to southern skies.
To fill your heart like no three wordscould ever do.

No Libra sunNo Halloween
No giving thanks to all the Christmas joy you bring
But what it is, though old so new
To fill your heart like no three words could ever do

Ведучий 2: Always be moving forward!
Ведучий 1: Never stop investing!
Ведучий 2: Never stop improving!
Ведучий 1: Never stop doing something new!
Ведучий 2:Я згоден, “Via est vita”, тобто «Рух – це життя». Нас завжди захоплює щось новеньке.
Ведучий 1:тож  зустрічайте  наших   молодих  і  талановитих  акторів,  які  покажуть  добре  всім  відому  виставу  LITTLEREDRIDINGHOOD
Scene I
Little Red Riding Hood: My name is Little Red Riding Hood. Good morning, children.
Children: Good morning, Little Red Riding Hood.
Mother: Little Red Riding Hood, Little Red Riding Hood! Where are you?
Little Red Riding Hood: I am here, Mother. What’s the matter?
Mother: Little Red Riding Hood! Today is your grandmother’s birthday. Take a cake, some apples and a jug of honey to her.
Little Red Riding Hood: All right, Mother.
Mother:Don’t speak to anybody on the way. Don’t stop in the wood. And don’t pick any flowers or mushrooms there.
Little Red Riding Hood: All right, dear Mother. Good-bye!
Mother:Good-bye, darling.
(Little Red Riding Hood goes out.)
Scene II
(Little Red Riding Hood in the wood.)
Little Red Riding Hood: How nice it is in the wood. There are many trees, flowers and mushrooms. I’ll pick some flowers for my grandmother.
(The Wolf appears.)
The Wolf: I am big and grey. I live in the wood. I want to eat up Little Red Riding
Hood. Hush, children! (He goes up to Little Red Riding Hood.) Good morning, Little Red Riding Hood.
Little Red Riding Hood: Good morning, Mr. Wolf.
The Wolf: Where are you going, Little Red Riding Hood?
Little Red Riding Hood: I am going to my grandmother. It’s her birthday today.
I take a cake,  some apples and honey to her.
The Wolf: Where does she live, your grandmother?
Little Red Riding Hood:She lives in a little house in the wood near the river.
The Wolf: Is it far from here?
Little Red Riding Hood: No, it is not.
The Wolf: Well, good-bye, Little Red Riding Hood.
Little Red Riding Hood: Good-bye, Mr. Wolf.

Scene III
(The Wolf comes to Grandmother’s house and knocks at the door)
Grandmother: Who is there?
The Wolf: It’s me, Little Red Riding Hood.
Grandmother: Come in, darling.
(The Wolf runs up to Grandmother and wants to catch her up, but she runs away. The Wolf puts on Grandmother’s dress and cap and sits down on a chair. Soon Little Red Riding Hood appears near Grandmother’s house.)
Little Red Riding Hood (singing):
Clap, clap, clap,
Rap, rap, rap,
I’m knocking at the door,
Tap, tap, tap.
The Wolf:Who is there?
Little Red Riding Hood: It’s me, Little Red Riding Hood.
The Wolf: Come in, my dear.
Little Red Riding Hood: Good morning, Granny.
The Wolf: Good morning, Little Red Riding Hood.
(Little Red Riding Hood puts the basket on the table and comes up to Granny.)
Little Red Riding Hood: Many happy returns of the day!
The Wolf: Thank you, my dear.
Little Red Riding Hood: What big eyes you have, Granny!
The Wolf: The better to see you, my dear.
Little Red Riding Hood: What big ears you have, Granny!
The Wolf: The better to hear you, my dear.
Little Red Riding Hood: What sharp teeth you have, Granny!
The Wolf: The better to eat you up!
(And the Wolf jumps and wants to catch Little Red Riding Hood, who is shouting “Help! Help!”Grandmother and the Hunter come in. The Hunter shoots and the Wolf falls down.)
Grandmother: Oh, thank you very much!
The Hunter: Oh! It’s really nothing.
Grandmother, the Hunter, Little Red Riding Hood: That’s the end of the
story. Did you like it, children?
Children: Yes, we did! Thank you!

Ведучий 1: Давайте  подякуємо  нашим  неперевершеним акторам!
Ведучий 2: Давно хочу запитати тебе: чому саме англійська?
Ведучий 1: Ну це очевидно. Тому що “English is the key which opens the door of the world”.
Ведучий 2: Одним словом це шанс!
Ведучий 1: Так, це шанс на покращення життя і можливість знайти престижну роботу.
Ведучий 2: Шанс на отримання освіти міжнародного стандарту.
Ведучий 1: Шанс мати друзів по всьому світу і багато подорожувати.
Ведучий 2: Шанс вийти за межі однієї країни, культури, мови і…
Ведучий 1:… і заміж за принца.
Ведучий 2: Так, це шанс змінити своє життя.
Разом: We want to speak perfect English! We want to change our life!
Ведучий 1: Давайте  посміхнемося і  разом  заспіваємо  пісню «Smile», тобто «усмішка».

With a smile a gloomy day is bright
And a rainbow in the sky at once appears.
Share your smile and everything’s all right
And it will return to you and will be near.
R e f r ai n
Then for sure clouds in the sky
Will be merry, dancing high.
A grasshopper’ll take at once a tiny fiddle.
From blue streams all rivers start.
Give a smile from all your heart!
Give a smile from all your heart, (Twice)
Just from the middle.
Відусмішкисонячноївмить
Найсумнішийдощик плакать перестане,
Соннийліс ураз загомонить
І заплеще, мовдолоньками, листками.

Ведучий 1: All is well that ends well. Як кажуть англійці: «Добре те, що добре закінчується». Добігло кінця наше  cвято, присвячене англійській мові.
Ведучий 2: У наш час, знати English абсолютно необхідно кожній освіченій  людині, кожному грамотному спеціалісту.
Ведучий 1: Великий німецький письменник і діяч Гете сказав: “Hewhoknowsnoforeignlanguagedoesnotknow his own one”.
Ведучий 2: Іншими словами: «Той хто вивчає іноземну мову – краще пізнає свою».
Ведучий 1: We study English in order to use a computer and Internet;
Ведучий 2: to read books, magazines and newspapers;
Ведучий 1: to travel and work abroad;
Ведучий 2: to make friends and communicate;
Ведучий 1: in business and sport;
Ведучий 2: to get information;
Ведучий 1: to understand films;
Ведучий 2: to be modern;
Ведучий 1:and, of course, to sing songs.
Ведучий 1:Пам’ятайте, саме від нас залежить, яким буде наше життя.
Ведучий 2:Тож, давайте робити кроки у правильному напрямку щодня.
Ведучий 1: Дякуємо всім за увагу та підтримку.
Ведучий 2: Goodluck!         
 Ведучий   2: До нових зустрічей!



Подорож в країну англійської мові
(конкурси, вікторини, ігри)
Мета:                   систематизація набутих знань, формування творчих стосунків між учнями і вчителями, прищеплення поваги до традицій англомовних країн, мотивація навчальної діяльності школярів, розвиток кругозору учнів; розширення знань дітей про життя англомовних країн.
Обладнання:     друковані завдання до конкурсів, малюнки, приладдя.
Хід свята
Слово вчителя:
Сьогодні у нас незвичайний урок
Сьогодні ми зробимо ще один крок,
В країну прекрасну, країну чудову,
Де всі полюбляють англійську мову.
         Діти, сьогодні ми вирушаємо в захопливу й пізнавальну мандрівку до країни English. Але туди непросто дістатися. Ми маємо подолати багато перешкод. Ми маємо дізнатися хто знає англійську мову краще.
I. We have three teams:
1.     “Wonderfuls” Motto: It is better to do well than to say well.
2.     “Friendship” Motto: A friend in need is a friend indeed.
3.     “Unusuals” Motto: Everything comes to him who waits
II. Warming-up
         Make up the words: c, w, a, n, i, e, r, s, u, m, t.
III. Competition for the captains.      Match the rhymes:
         dog – frog                               tall – ball                       know - go
         clock – sock                                     cat – fat                          town – down
         box – fox                                cap – map                      red – bed
         car – star                                 hair – fair                       cock – clock
IV. Guess the riddles
1.     I am black and red and blue
I draw a picture for you. (Pencil)
2.     It is a tree. It is always green.
We decorate it at the New Year Day. (A fir-tree)
3.     I have leaves but I am not a tree
I tell stories. You can read me. (A book)
4.     I have no feet but I can go.(clock)
5.     It is a big animal
         It gives milk
         What is it? (Cow)
6.     It is a green animal.
It can swim and jump.
What is it? (Frog)
7.      I am little
I am grey. I am afraid of cats.
I am a … (Mouse)
8.      I am grey or white.
I can run and jump.
I like carrots and cabbage.
What am I? (Hare, Rabbit)
V. Magic box.
1.  Name 5 school subjects.
2.  Name 5 days of the week.
3.  Name 5 vegetables
4.  Name 5 fruits
5.  Name 5 sports games.
6.  Name 5 colors.
7.  Name 5 countries.
VI.    Find the odd word.
1.  Cricket, classroom, tennis, golf 
2.  England, Italy, Kyiv, Spain
3.  Robot, drum, dress, car
4.  Singer, driver, man, doctor
5.  Juice, salad, tea, milk
6.  Swim, jump, run, book
7.  Red, yellow, pink, big
8.  Carpet, blouse, dress, trousers.
VII.   Guess the sentence: 5,14,7, 12, 9, 19, 8, 9, 19, 6, 21, 14. (English is fun.)
VIII. The Ethnographical Competition.
1.     The English language is the language of…
a)     Americans;
b)    English and Americans;
c)     English.
2.     How many people of the world speak English?
a)     1,5 billion
b)    100 thousand
c)     3 million.
3.     What money is used in the UK?
a)     pounds;
b)    pounds of sterling;
c)     dollars.
4.     The capital of the UK is…
a)     Paris;
b)    London;
c)     Rome.
5.     What is the national English meal?
a)     Porridge; b) pizza; c) pasta.
6.     Who is the founder of London?
a)     Romans; b) English; c) Scots.
7.     What famous play was written by W. Shakespeare?
a)     Ruslan and Ludmila;
b)    Romeo and Juliet;
c)     Yunona and Avos;
8.     Big Ben is… a tower; b) a clock; c) a clock tower.
IX. Guess the hero from the fairy tale according to its appearance.
1.     Funny and fat. (Winnie the Pooh)
2.     Kind and beautiful. (Cinderella)
3.     Wooden with a long nose. (Pinocchio)
4.     Green and jumping. (Grasshopper)
5.     Careless and good. (Red Riding Hood)
6.     A girl with blue hair. (Malvina)
7.      A man with a long black beard. (Casabas Barabbas)
X. Say the opposites to the given words: Short -…, new-…, thin-…, boy-…, happy-…, black-…, man-…, hot-…, son-….
XI. Match countries with the capitals and people:
Britain             American             Rome
Ukraine           Australian             Madrid
Spain               Italian                   Paris
France             English                 Kyiv
The USA         Russian                Moscow
Australia          Ukrainian             London
Italy                 Spanish                Washington
Russia             French                  Sydney
XII. Correct the mistakes in the letter.
Hello! My name are Helen. I from England. I wants to be you penfriend.       I have got a sister. She name is Patty. Her husbands name is Mark. They got a pet dog. My father is a teacher. My mother is a doctor. You have any brothers or sisters?
Please, write to me.
Love, Helen.
XIV. Make up a sentence:
1)    My brother | plays | computer | games every | day.
2)    I usually | have | rice and | meat for | lunch.
3)    Yesterday | I | didn’t | go to | the shop.


         T: Well, I think our journey is coming to the end. Thank you, dear children, for your participation in all competitions. I think you liked to travel. Let’s give the word to our dearest jury. Please, tell us the results. So, the winner of the game “Who Knows English Best “is…. My congratulations to the winner. Good luck to you .Good bye.  
























Coloured ABC party

Мета:
·        закріпити та застосувати вміння та навики учнів з вивчених тем;
·        повторити вивчені літери англійського алфавіту та  вірші на ці літери;
·        активізувати в мові назви кольорів;
·        розвивати навички зв’язного усного мовлення, увагу, пам’ять та творче мислення дітей;                                                                         
·        виховувати любов до англійської мови, почуття допомоги та уміння працювати в групі.

Обладнання: літери англійського алфавіту, костюми Веселки, Хмаринки, Чарівників, Кольорів, Мишки, Котів, Лисички, Ведмедя, музичний супровід.

Teacher:            What a day! What a beautiful day!
                              Hello dear kids and your parents.
                              Nice to see you today
                              At our “Coloured ABC party”.
                              Десь далеко за морями
                              За високими горами
                              Було царство невеличке
                              Аж ніяк воно незвичне.
                              І король тут завжди з нами –
                              Mister Alphabet з вусами.

Mr. Alphabet: Добрий день шановні пані.
                              Вас вітаємо у залі!
                              Hello dear friends and guests.
                              My name is Mr. Alphabet.
                              I am a boy.
                              With English language I bring joy.
                              To the land we go
                              Where letters stand in a funny row:

Ss: We have found all the letters.
      Big and small, short and tall.
      Now we know all the letters
      After all, after all.


S1:       A  IS FOR APPLE.            B   IS FOR BLUE.
S2:     C IS FOR CAKE.              D IS FOR DOG.
S3:    E IS FOR EIGHT.             F IS FOR FISH ON A BIG ROUND PLATE.
S4:     G IS FOR GIRL.               H IS FOR HATS.
S5:    I IS FOR ICE-CREAM.YUM, I LIKE IT.                       J IS FOR JEANS.
S6:     K IS FOR KITTEN.          L IS FOR LAMP.
S7:    M IS FOR MOUTH.         N IS FOR NOSE.
S8:       O IS FOR ORANGES.      P IS FOR PENCIL.
S9:       Q IS FOR QUEEN.           R IS FOR ROUND BOX RED BLUE AND GREEN.
S10:     S IS FOR SOCK.               T IS FOR TRAIN.
S11:    U IS FOR UMBRELLA WE USE IN THE RAIN.          V IS FOR VASE.
S12:    W IS FOR WHITE.           X IS IN FOX AT THE END.THAT IS RIGHT.
S13:     Y IS FOR YELLOW.         Z IS FOR THE ZOO.


Ss: That is all the letters.
      Can you say them too?
      We have found all the letters.
      Big and small, short and tall.
      Now we know them all
      Once for all, once for all.

Mr. Alphabet: Оце дива ми стали мудрі, мов сова!
                              І скарб знайдемо нині разом ми,
                              Ми ж розгадали карту всі!
                              Крок ліворуч, три праворуч.
                              Два стрибки назад зроби.
                              Стань із другом разом поруч
                              І під пальму зазирни.

Teacher: І тут, звичайно, ми знайшли свій скарб – English letters. Наші діти не лише гарно вчаться, а й танцюють вміло. Тож зараз будуть танцювати, наше свято прикрашати.

Танець “Dont studyLets dance

Teacher: Дякуємо нашим учням. Молодці! А зараз до Вашої уваги коротка інсценізація казки “ The Bear and the Fox”.


Fairy tale “The Bear and the Fox”

SCENE  1
NARRATOR:
            One day the Bear was in his garden. The Fox saw him and came up to him.
THE FOX:
            Dear Bear let me use your garden. I would like to plant some radishes there.
THE BEAR:
            But how shall we divide them?
THE FOX:
            You’ll take the tops and I’ll take the roots.
NARRATOR:
So, the Bear agreed, and the Fox planted some radishes. The radish grew and grew and when it was ripe she dug them out.
THE FOX:
            My dear Bear, let’s divide our radish. Take your tops and I’ll take my roots.
NARRATOR:
            Taking the tops, the Bear saw that they were bad.
THE BEAR:
            The tops are bad. What about roots?  Where could I find them?
NARRATOR:
            The Bear began to dig the ground. He was angry because he found nothing.
THE BEAR:
            You have tricked me, Fox.
SCENE  2
NARRATOR:
            In a year the Fox came to the Bear again and asked to use his garden.
THE FOX:
            Dear Bear, may I use your garden?
THE BEAR:
            I am very angry with you, sister Fox. I was very kind to you but you have tricked me.
THE FOX:
            Please, brother Bear, be so kind.  Forgive  me that, please.
THE BEAR:
            Oh, all right. But this time I’ll take the roots.
NARRATOR:
            This time the Fox planted some poppies. It was time to divide the harvest.
THE FOX:
            Come, brother Bear, let us divide the poppies. The top is for me and the roots is for you.
NARRATOR:
            The tops went to the Fox and the roots went to the Bear.
THE BEAR:
            The roots are bad. What about tops? Where could I find them? You have tricked me             again, Fox! I’m so angry with you! Don’t  ask me to use my garden.
NARRATOR:
            The Bear was so angry with her that he came out without a word.


Poems


S14:    I have many pencils
            Red and green and blue
            I will draw a picture
            And give it to you!

S15:  The frog is green, green, green.
           And so is the tree,
          One, two, three, one, two, three.
          Red, red, red the rose.
          Blue, blue, blue the dress.
          Grey, grey, grey the rat
          And so is the cat!



Teacher: А тепер дорогі друзі дозвольте Вас познайомити з дуже цікавими гостями. Зустрічайте Mr. Cloud, Rainbows and The Colours.

Rainbow 1: Hello my dear friends
                        I’m glad to see you.
                        I have different colours.
                       What are they?
                       Let me introduce them.

Mr. Cloud: I see green I see yellow
                       I see that funny fellow
                       I see white I see black
                       I see this and that and that.
                       I see pink I see brown
                       I stand up and sit down
                       I see red I see blue
                       I see you and you and you!

RED:  Red is an apple
             Red is a cherry
             Red is a rose
             And a strawberry.

ORANGE: Orange is an orange
                       Orange is a carrot
                       Orange is the colour
                       Of the beak of a parrot.

YELLOW:  Yellow is a lemon
                        Yellow is a star
                        Yellow is the sun
                        In the sky so far.

GREEN: Green is grass
                   Spring beans and peas
                   Green are the branches –
                   On Christmas tree.


BLUE: Blue is the ocean
               Blue are my eyes
               Blue is the sky where
               The lonely eagle flies.

PURPLE: Purple is the colour of love
                     Purple is the colour I dream of
                     Purple is the colour of me
                     Purple is the best you see!

Rainbow 2: You have met all my friends
                        I can’t live without.
                        I see you’re not tired,
                        So let us watch the folk game “ Little grey mouse”.


Folk game “ Little grey mouse”


(На сцену виходять пять котів і мишка)

The Cat 1:   At last we’ve caught you stealing
                    From our kitchen cupboard.
                    At last, at last, we’ve caught you,
                    And we’ll hold you fast.

The Mouse: Let me go!
                     Let me go!
                     I took a little bite
                     Not to eat.
                     Just to taste.
                     Won’t you, please, let me go?

The Cat 2:    You took the cheese that we
                      Had wanted for our breakfast.
                      You stole and ate our cheese,
                      And now we had none left.

The Mouse:   Let me go!
                      Let me go!
                      I took the cheese because
                       Doctor says,
                      Cheese will cure
                      My bad cold. Hear me cough! (Coughs.)

The Cat 3:     You took as well a big
                       Red-ripe, “Delicious” apple.
                       You took and ate it up,
                       And here’s the apple core!

The Mouse:   Let me go!
                       Let me go!
                       “An apple every day”,
                       So they say,
                       So they say,
                       “Keeps the doctor away”.

The Cat 4:     Hear how she lies and fibs,
                      As if we would believe her.
                      She lies and fibs, and we
                      Must find a cure for her.

The Mouse:   Let me go!
                       Let me go!
                       I promise to be good,
                       Never steal,
                       Never lie.
                       Won’t you, please, let me go?

The Cat 5:      Now you’ve repented and have
                       Given us your promise,
                       “No lies, no fibs, no stealing!”,
                       We will let you go!


Teacher: Does anybody know what will happen if we mix different colours? Let’s watch.

(На сцену виходять чотири чарівники і кольори.)


Wizard 1: When I put yellow
                      Paint on red
                     The colours change
                     To orange instead.

(Yellow, Red and Orange are dancing)

Wizard 2: Mixing blue and red
                     I get a pretty shade of violet.

(Blue, Red and Violet are dancing)

Wizard 3:  Another trick
                     That I have seen
                     Yellow and blue
                     Turn into green.

(Yellow, Blue and Green are dancing)

Wizard 4: There is magic
                     When the colours mix
                     It is fun to watch them
                     Doing tricks.

All characters together are singing the song “Old McDonald has a farm”
And then “The ABC song”

A,B,C,D,E,F,G,H,I,J,K
Sing the alphabet along with us today!

L, M, N,O,P,Q,R,
Sing with us and be a star.

S,T,U,V,W,X,Y,Z.
Sing this song and now you know the alphabet.


The End J








Немає коментарів:

Дописати коментар